2015. június 19.

Csokis- málnás fánk

Bevallom, ez a fánk a cukormáz tesztelése miatt készült.
Az eddig használt cukormázam vízzel készült, amitől 
nagyon áttetsző, színtelen volt, és én ez miatt nem is 
szerettem, nagyon ritkán használtam, inkább csokiba
 mártottam a mini fánkokat.
Aztán  kutatómunkába fogtam, és sok más ötlet mellett
rátaláltam erre, ahol is tejszínnel készül a máz, és 
egyből megéreztem, ez lesz a nyerő megoldás az ügyletre.
És ez lett!!!! Mély vízbe dobtam  a debütáló pink málnás
verziót, mert hát ha ezen a majdnem fekete tésztán is 
szépen fed, akkor bármire képes! Az eredmény: hibátlan!
Úgyhogy jöjjön a mondat, amit eddig sose ejtettem ki a számon: 
szeretlek cukormááááááááááz! :)))

Elkészítés:

1. A száraz anyagokat egy edénybe tesszük és összekeverjük:
liszt, kakaópor, szódabikarbóna, só.
2.Egy másikban a nedveseket: olaj, víz, ecet, vanília aroma.
3.Csak egy gyors összekavarás, és már mehet is a 
habzsákba a massza, mert aból könnyebb a fánksütő
tepsibe tölteni.
4.Nekem egy 12 darabos mini fánktepsim van, abból 2 
adag lett ebből a masszából.
5.Kikenjükolajjal a mélyedéseket,telenyomjuk őket
 a masszával, és 180 fokon 7-8 percig sütjük.
6. Kicsit hagyjuk hűlni, és ezután szépen kijönnek a formából.
7.Közben elkészítetjük a díjnyertes cukormázat, vagyis
apránként hozzákanalazzuk  a tejszínt a porcukorhoz, adunk
hozzá málna aromát, és amikor sűrű pasztává áll össze, ami 
már szép lassan lecsorog a kanálról, 
a fánkok tetejére csurgatjuk.
Én nagyon örültem,hogy végre pont úgy
csorgott le a fánkok oldalán, ahogy a nagy
 könyvben meg van írva :) Pici liofilizált málnával
szórtam meg a tetejüket.

Tippek:

 * ajánlom ezt a tésztát azoknak, akik tej és/vagy tojásmentes
 sütit keresnek, mert ez mindkét feltételnek megfelel!!!!

* nem nagyon édes, ami nekem a  cukormáz miatt
 pont kapóra jött, de ha magában készítenétek, akkor 
mehet bele 10-20 grammal több cukor!

Most pedig megyek, és befalom ezt a triászt ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése