2015. április 29.

Epres-mascarponés minitorta

Ez a süti teljes egészében egy improvizáció.
Szofi vett 2 doboz mascarponét a Lidl-ben, mert akciós
volt, aztán felhívott, hogy nem kérek-e egyet, mert valójában
nem is tud ő kettővel mit kezdeni.Hát nekem 
nem kellett sokáig ajánlgatni, átvettem boldogan.
Aztán merengtem rajta 2 napig, hogy jó, de végülis 
minek is, mit is akarok én ezzel kezdeni?? Aztán
ma délelőtt megszállt az ihlet, hogy  kekszes alapú, friss
gyümölcsös sütit szeretnék enni, és a mascarpone máris
megtalálta helyét az univerzumban. A tegnapi csupa
csokis brownie után, amit a  ballagási vacsorára 
sütöttem, igazi felüdülés volt ez a nagyon kevés
cukorral készülő, friss, üde édesség!




Elkészítés:
ezekből a mennyiségekből én 2 db mini tortát készítettem, amik
12 cm átmérőjűek. ( Tesco-ban kaphatók, párban )

1. A kekszet megdaráljuk, és elkeverjük az olvasztott
vajjal. Én sose találom el, hogy pontosan mennyivel,
mindig kicsit morzsálódós marad, ezért érdemes
apránként adni hozzá, és ha már jól összeáll, akkor elég :)
2. Belenyomkodjuk a kekszes alapot a formák aljába.
3. Kb- fél órára hűtőbe tesszük, hogy kicsit megdermedjen.
3. A mascarponét összekeverjük a cukorral, vaníliával, citromlével,
citromhéjjal, én még 1-2 ek. tejet is tettem bele, hogy
kicsit lazítsak rajta.
4. Elfelezzük, és a 2 formába kanalazzuk.
5. A tortácskák tetejét friss eperrel, és egy kis csokidarával
díszítjük.
6. Fogyasztás előtt érdemes jól behűteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése