2014. július 9.

Vaníliás keksz

Ezt  a receptet már ezer éve kinéztem Gesztenye oldalán,
és ma, ebben a szutyok,sötét, esős, nyomasztó időben  pont
alkalmasnak éreztem, hogy elővegyem!És bár az enyémek
meg sem közelítik az eredetik szépségét, azért nagyon élveztem
a gyártás folyamatát. Ez aztán tényleg Home made, minden
szempontból :)

Elkészítés:
1. A lisztet,a porcukrot és a margarint összemorzsoljuk,
majd a tojás sárgájával és a vanília pasztával
 jól összegyúrjuk.
2. Legalább 1 órára hűtőbe tesszük pihenni.
3. 7-8 mm vastagra nyújtjuk lisztezett deszkán, és 
tetszőleges formára szaggatjuk.Aki szeretne bele
pecsételni,annak most jött el az ideje.
4. Sütőpapíros tepsire tesszük őket,
 és előmelegített 180 fokos sütőben 10-12 percig sütjük.
5. Ha kihűlt, olvasztott csokiban meggörgetjük a 
kekszek élét, én néhányat darált dióban is
meghempergettem. Sütőpapíron szárítjuk meg őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése