2014. április 18.

Choc chip cookie

Na, az úgy volt, hogy egy egész délelőttöt töltöttem el 
azzal, hogy kutattam a tökéletes cookie receptjét a 
neten, ami ragacsos, repedezett a teteje, és lehetőleg nem 
50 db-ra elegendő a recept.Teljes kudarc! Addigra viszont
kb. képben lettem,hogy melyik alapanyag mit okoz :
a keményítő segít teríteni, a tojás sárgája felel a ragacsos
állagért, és elvileg ez a rapcsos, rusztikus felület nem a 
sütőben alakul ki, hanem hűlés közben.
Hát összeraktam minden tudásomat, meg tudom hogy
nálunk olyan 10-12 db elég a kekszekből,mert csak én 
eszem, úgyhogy megszületett a saját verzióm, ami így 
első nekifutásra teljesen működőképesnek tűnik! 
Aki még ismer egyéb praktikákat az álom állag
eléréséhez, írjon, de izibe' !Addig meg itt az enyém. :)

Elkészítés:
1. A margarint a mikróban megolvasztjuk, és hozzákeverjük
a cukrot.
2. Ezután mehet bele a tojás és a vanília .
3. Majd az összes száraz anyag: liszt, sütőpor, keményítő,
és a csokicseppek.Ezt már csak egy fakanállal
 lazán összeforgatjuk.
4. Kötelező elem a hűtőben pihenés!Min. 2 óra, nekem bent
volt egész éjjel.
5. Sütőpapíros tepsire evőkanálnyi halmokat teszünk,elég
messze, mert optimális esetben terül, picit
ellapítjuk, és 180 fokos sütőben 8-9 percig
sütjük.Akkor is vegyük ki, ha még tök puha, mert
mire kihűl, pont jó lesz az állaga!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése