2013. december 15.

Puszedli

Nekem a karácsony nem drága, utolsó pillanatban megvett 
ajándékokról szól, hanem arról, hogy valami szívből jövő,
apró kedvességgel lepem meg azokat, akik fontosak számomra.
És ezek nemcsak a család és a barátok, hanem a 
 kollégák, diákjaim, a konyhás nénik a menzán,akik extra 
adagot adnak a kedvenc ételeimből. Nem nagy dolog,
de szeretettel készítem és adom Nekik...
Amúgy a recept 2 másik összegyúrásából született, 
Juditka konyhájából az alapreceptet kölcsönöztem, 
a Sütidobozból pedig a popos formát.



Elkészítés:
1. A vajat és a mézet melegítsük meg, majd hagyjuk kihűlni. 
( én a mikróba tettem)
2. A száraz anyagokat tegyük mind egy tálba.
3. Adjuk hozzá a tojássárgákat, a vajas-mézet, és a tejfölt,
és gyúrjuk össze a tésztát.
4. Én egy egész éjszakára tettem hűtőbe, de minimun 1 órára
mindenképpen ajánlatos.
5. Lisztezett deszkán nyújtsuk 3-4 mm vékonyra, és 
szaggassunk tetszőleges formákat.
6. A forma közepére tegyünk egy kávéskanálnyit a 
narancslével elkevert marcipánmasszából, majd 
takarjuk be egy másik tésztaréteggel, és óvatosan
nyomkodjuk össze a széleket. Ha popot szeretnénk,akkor
most tegyük be a 2 réteg közé a hurkapálcát.
7. Sütőpapíros tepsin süssük őket előmelegített 200 fokon, 
9-10 percig.
8. Ha kihűltek, olvasztott csokival és szórócukorral 
díszíthetjük.

2 megjegyzés: