2013. december 25.

Gyömbéres golyó

Ezt a receptet már jó régen találtam, de Karácsonyra tartogattam.
Nem véletlen.. igazi ünnepi hangulata van, és nem csak a 
hópelyhek miatt! Van ebben minden: kicsit mézeskalács,
kicsit a 2. hazám, Norvégia karácsonyi Pepperkakorja,
nekem kimondottan karácsonyi sütinek bizonyult.
A gyömbéres kekszet még Szofitól hoztam Angliából,
ha valaki tud hazai verziót, ossza meg velünk, legyen
kedves! De ha nincs,akkor szerintem natúr háztartási kekszből 
is megoldható egy kis gyömbér hozzáadásával. Csak akkor
tegyetek bele cukrot is, itt nem kellett, mert a gyömbéres
keksz már önmagában is édes volt.
Az eredeti recept fehér csokiba mártotta, de nekem pont
volt kimaradva egy kis cukormázam a puszedligyártásból,
úgyhogy kicsit eltértem tőle, és hópelyheket rajzoltam a 
golyók tetejére. Kedvencem az idei kollekcióból :)


Elkészítés:
1. A kekszet daráljuk le.
2. Adjuk hozzá a fűszereket és a krémsajtot, és jól gyúrjuk
össze.
3. A masszából formáljunk diónyi golyókat, amiket tegyünk kicsit
a hűtőbe, dekorálás előtt.
4. Márthatjuk őket olvasztott csokiba is, vagy nyomózsákból 
mintákat is rajzolhatunk a tetejükre.
5. Fogyasztásig hűtőben tároljuk.

5 megjegyzés:

  1. vááááó, azonnal meg szeretném csinálni! :) és bár most beleástam magam a pinterestbe, hogy előbb megsütöm hozzá a gyömbérkekszet, de azért megkérdezem, hogy ha háztartási keksszel csinálom, akkor csak egy pici porcukor és őrölt gyömbér kellhet még bele?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen-igen, gyömbér meg talán egy kis mézeskalács fűszer pótolhatja gyömbéres kekszet! :)

      Törlés