2013. március 14.

Levendulás keksz

Bálint barátomhoz sose megyek süti nélkül látogatóba, mert 
imádja a kreálmányaimat, és mindig felvidulok attól, hogy 
valaki ennyire tud lelkesedni egy falatka édességért.:)
Az első átütő sikert a rózsás gombokkal arattam, így
megmaradt a virágos vonal, és egy gyors kekszet dobtam össze,
ezúttal levendulával,és mivel mostanság masszívan lázadok minden
mű és szintetikus dolog ellen, az aromák is átmenetileg 
száműzve vannak a konyhából, csakis az igazi, eredeti 
levendula jöhetett szóba! Érdekes, izgalmas dolog sült
ki belőle, a siker most sem maradt el :)

Elkészítés:
1. A vajat a cukorral habosra keverjük.
2.Hozzáadjuk a tojást, és a vaníliát.
3.Mehet bele a liszt meg a levendula,
és ezt már bátran lehet kézzel gyúrni.
4.Ha összeállt, hengert formázunk belőle, amit
celofánba csavarva fél órára a hűtőbe teszünk.
5. Onnan kivéve éles késsel centi vastag szeleteket 
vágunk belőle.
6.A szeleteket sütőpapíros tepsire rakjuk, meghintjük
kevés kristálycukorral és 180 fokon 10 percig sütjük.

4 megjegyzés:

  1. Még mindig nem gyűjtöttem bátorságot, h levendulás sütit süssek...

    VálaszTörlés
  2. Én elkészítettem és csodás lett, a keresztségben a Levendulás tallér nevet kapta így családon belül.

    VálaszTörlés
  3. Nem kell félni tőle, ugye hogy isteni,Szonja?:)

    VálaszTörlés
  4. Óóó, a levendula bármiben nagyon jóó :-)
    Eddigi kreálmányok: levendulás kex, levendula fagyi, levendulás csokitorta, levendula szirup (ez mehet kávéba, szörpbe, fagyira... vagy bárhová ahová csak tetszik...)

    VálaszTörlés