2012. december 20.

Mézeskalács nyalóka

Miután ez a 2. karácsonyom a koliban, már mondhatom azt,
hogy tradíció, hogy valami nyalókás ajándékot készítek a 
lányaimnak.:)Tavaly ez alkalomból próbáltam ki a cake
popsot, idén meg először sütöttem mézeskalácsot, mert 
bár 15 éve minden évben százával festem őket, az alapot
eddig mindig Anci vagy hugicám,Szofi csinálta.Nálunk mindig
ez volt a munkamegosztás, ők sütöttek, és meg dekoráltam.
Na, idén mindent egyedül oldottam meg, és nagyon
büszke vagyok magamra, mert hibátlan lett, minden  szempontból. 

Nem könnyű jó mézes tésztát találni, nálam elsődleges szempont,
hogy formatartó legyen, mert nincs annál kiábrándítóbb, mint egy
kétszeresére duzzadt, felismerhetetlenül eltorzult süti.
Ezt Szofival sütöttük 2 éve Londonban
( eredetileg a Mézeskalács Istennő, Moha receptje)
 és csak ajánlani tudom, mert túl azon,hogy pont akkora 
és pont olyan alakzatot húzunk ki a sütőből, 
mint amilyet beraktunk, az íze és puhasága is remek!
Elkészítés:
1. A mézet a vajjal felolvasztjuk a mikróban.
2. Egy tálba szitálunk minden száraz alapanyagot: lisztet,
cukrot, szódabikarbónát, kakaót, fűszerkeveréket.
3. A kupac közepén mélyedést készítünk, ide öntjük
az olvasztott vajat+mézet, majd egyenként a tojásokat.
4. Jóóóóó alaposan összegyúrjuk, és egy éjszakára hűtőbe tesszük.
(Nagyon lágy a tészta,nem kell megijedni !)
5. Másnap jó alaposan gyúrjuk át, majd  lisztezett deszkán nyújtsuk
4-5 mm vastagra. Jöhetnek a szaggatók, és a sütőpapíros tepsibe
már pakolhatjuk is őket, nem túl közel, mert picit azért terülnek.
6. Én most nem kentem meg a tetejüket semmivel, mert szép,
egységes matt felületet akartam, aki fényeset szeretne, annak 
sütés előtt tojássárgájával kell megkennie őket.És itt szúrjuk
bele a pálcikát, ami nálam hústűként  futott a bolt polcán.
7. Óvatosan süssük, mert a méz miatt könnyen megég,
10 perc alatt készen van!

A festés szigorúan tojáshabos mázzal történik!
1 tojás fehérjét elkezdünk habbá verni, és szépen, lassan
elkezdjük hozzá adagolni a porcukrot.Pontos mennyiséget nem tudok
mondani, mert a tojásfehérje nagyságától függ, de egyszer 
valahol azt olvastam,hogy annyit, hogy már ne 
csöpögjön le a keverőkről.
 Közben pár csepp citromlé, hogy fényes legyen.
Ha megvan, mehet egy mezei nylon zacskóba, aminek a végén
mini lyukat vágunk, és jöhet  a legjobb rész, a dekorálás:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése